Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

14 na 14 #6 - "Siła społeczności znajduje swoje odzwierciedlenie w nazwie gry." - wywiad z jarQiem

10 września 2012 / Jaskinia Behemota / autor Imbryczkolot Field

W szóstym już odcinku naszego urodzinowego cyklu możecie przeczytać o tym, co sądzi na temat polskiej sceny Might & Magic założyciel kolejnego wielkiego serwisu - jareQ. Czy Fanday coś zmienił? Dlaczego Heroes of Might & Magic? Czemu klamoty u bohatera to rzecz tylko dobra? Zapraszam do zapoznania się z wywiadem z założycielem Tawerny.biz!
* * *

Opowiedz nam coś o sobie - kim jest tak naprawdę jareQ? Co robi?]
Witam serdecznie. W zasadzie nie lubię opowiadać sam o sobie, ale skoro już muszę, to robię to krótko i treściwie. Tak więc, jak nie trudno się domyślić, mam na imię Jarek, liczę już sobie 29 wiosen i pochodzę z Koszalina. Jeżeli coś robię, to staram się robić to jak najlepiej, dbając o najdrobniejsze szczegóły. Do swoich największych zainteresowań zaliczam wszystko to co związane z fortyfikacjami II Wojny Światowej i ogólnie militariami. Wolny czas najczęściej
poświęcam swoim zainteresowaniom oraz od czasu do czasu imprezowaniu ze znajomymi.
Tawerna to strona stosunkowo młoda, a jednak prężnie się rozwijająca - gdzie upatrujesz swój największy sukces?]
Oj, już chyba nie taka młoda :) W przyszłym roku będziemy obchodzili 10-olecie powstania. Natomiast za źródło największego sukcesu uważam wytrwałość i uparte dążenie do osiągnięcia celu. Tak właśnie było i jest nadal, jeśli chodzi o moje podejście do Tawerny. Portal także bardzo dużo zawdzięcza wielu osobom, bez których nie byłoby tego co mamy obecnie. Ci którzy znają nas od lat, widzą jak się zmieniamy.

Dlaczego tylko Heroes? Uniwersum Might & Magic to nie tylko strategie, a jednak nacisk wyraźnie położony jest właśnie na nie.]
Zgadza się, świat M&M jest potężny i nadal jak widzimy ciągle się rozwija, poszerzając o kolejne tytuły. Tawerna pozostała jednak przy serii Heroes, gdyż uważam, że jest to najbardziej znana i lubiana strona całego świata mocy i magii w naszym kraju. Nie zamykamy się jednak na inne gry z uniwersum Might & Magic, starając się pokazać czytelnikom naszej strony również pozostałe tytuły o których piszemy ogólnikowo. Niewykluczone jest więc, iż w niedalekiej przyszłości strona zostanie rozbudowana o nowe, bardziej szczegółowe informacje, a także inne brakujące pozycje.

Jak postrzegasz obecnie fanowską scenę w Polsce? Czy takie akcje jak czerwcowy Might & Magic Fanday mają szansę ją powiększyć?]
Polska to bardzo liczna grupa fanów Might & Magic. Świadczy o tym chociażby fakt, iż działają u nas 3 prężne strony tego gatunku. Każda z nich posiada spore grono własnych użytkowników, które dynamicznie się rozrasta.
Jeżeli chodzi o niedawny Fanday - osobiście nie uważam, by dzięki takim akcjom jakoś znacząco miało się coś zmienić, aczkolwiek jest to bardzo miły gest Ubisoftu w stosunku do naszych rodzimych fanów. Było to raczej spotkanie dla najzagorzalszych i okolicznych fanów, gdyż nie każdy mógł tam dotrzeć ze względu chociażby na odległość, czy czas w którym było to zorganizowane. Niestety tak właśnie wyglądało to i w moim przypadku.

Co właściwie, twoim zdaniem, przeświadcza o sile społeczności? Czy Heroes VI i zamieszanie wokół tej gry miało jakiś wpływ na jej kształt?]
Siła społeczności znajduje swoje doskonałe odzwierciedlenie w samej nazwie gry - "Might and Magic" czyli "Moc i Magia" - i taka właśnie jest nasza społeczność: silna, zaczarowana, która trwa wiernie od wielu lat i nic nie zapowiada, by miało być inaczej. Mówię tutaj nie tylko o polskiej scenie, a przykładów jest wiele o których raczej nie muszę opowiadać.
Co do zamieszania wokół Heroes VI, to nie da się ukryć, iż największym było to dotyczące nowego wyglądu ekranów miast - wyglądu, który od samego początku nie spodobał się fanom i, jak wiadomo, Ubisoft został zmuszony do zmian w tej kwestii.

Standardowe pytanie: moc czy magia? Tawerna czy Gildia Złodziei? Krasnoludy czy elfy? Wolisz bohatera z pełnym zestawem artefaktów, czy dobrze wyszkolonego?]
Zdecydowanie magia - jest tajemnicza i nieprzewidywalna a jej efekty bardziej imponujące. Tutaj chyba nikogo nie zdziwi mój wybór - Tawerna. Jeżeli chodzi o Krasnoludy i elfy - są u mnie raczej na tym samym poziomie. Natomiast w kwestii bohatera, to zdecydowanie wolę wyszkolonego - wiedzy nikt nam nie zabierze, a z artefaktami bywa różnie.

I na koniec: Jaskinia Behemota obchodzi w tym roku swoje czternaste urodziny. Co chciałbyś przekazać jej członkom i twórcom?]
Na wstępie chciałbym podziękować twórcy za sam pomysł założenia tej pionierskiej w polskim internecie strony oraz za czas poświęcony w jej tworzenie, co z pewnością było nie lada wyczynem w tamtych "modemowych" czasach. Całej ekipie Jaskiniowców życzę również mnóstwa Mocy by dalej tworzyli z taką pasją jak dotychczas i Magii, która jest nieodzownym elementem dzieła van Caneghema.

Komentarze

Hayven
Ciekawy wywiad, aczkolwiek trochę krótki. Przynajmniej nie znudziłem się czytając go :D W ogóle, to lubię Tawernę. Niejednokrotnie skorzystałem z zamieszczonych tam porad.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Jeśli nasz bohater stoi w budynku (teleport, młyn, itp) nie trzeba wykonywać ruchu, by ponownie wszedł z nim w interakcję. Wystarczy kliknąć spację.