Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Wywiad z Ubisoftem

21 kwietnia 2012 / autor As Gier Irhak

Serwis Age of Heroes, znany głównie z bogatego zbioru informacji o grach Heroes of Might and Magic I-V, dotarł do pracowników Ubisoftu i zadał im kilka pytań na temat gry i ich milczenia. Pełen wywiad można znaleźć, oczywiście w wersji angielskiej, na forum Heroes Community, a poniżej zamieszczone jest jego skrócone tłumaczenie (bez części formułek PR-owskich).
Skąd się wzięło to cale milczenie od czasu wydania gry?] Jak wiecie, Black Hole już nie pracuje nad H6. Szukaliśmy zastępstwa i zbyt wiele rzeczy było niepewnych.
Co czeka grę? Prace będą kontynuowane czy jednak H6 okazało się być porażką zniechęcająco do dalszego rozwoju serii?] H6 odniosła sukces, ale daleko jej do ideału. Z powodu niezapowiedzianych projektów nie chcemy ujawniać szczegółów, ale prace są kontynuowane.
Ogłoszono comiesięczne patche, ale ostatni zbył zbyt mały i zbyt późno. Czy będą większe patche?] Nie ma małych i dużych patchy. Mamy do czynienia z ponad milionem linijek kodu i zmiana kilku z nich może skutkować efektami ubocznymi. Patch 1.3 nie będzie ostatnim.
Możecie zdradzić plany na kolejne patche?] Powiemy o nich jak będziemy pewni zmian.
Brak tur równoległych, przez co praktycznie scena multiplayer H6 leży w gruzach.] To złożony problem i nie pojawi się w najbliższych patchach.
Bronie rodowe są nastawione głównie na grę pojedynczego gracza. W grach wieloosobowych jest to niezbyt dobrze rozegrane. Jedni startują już z wymaksowaną bronią na samym początku mapy. Czy zostanie to zbalansowane dla gry wieloosobowej?] Większość graczy gra w trybie pojedynczego gracza i bronie rodowe są głównie dla nich.
Obiecano nam przystępny edytor map i takowego właściwie nie dostaliśmy. Priorytety się zmieniły?] Edytor map to narzędzie twórców gry. Prace nad jego przystępnością zostały odłożone do czasu ukończenia gry.
Interfejs jest także niezbyt przyjazny. Brak właściwej księgi czarów, a do tego wszystko wydaje się być takie małe. Coś z tym zostanie zrobione?] Wraz z Black Hole doszliśmy do wniosku, że to będzie dobre rozwiązanie na rozwiązanie problemu ekranów 4:3 i 16:9. Zgadzamy się, że brak w H6 tej nutki magii obecnej w poprzednich częściach i staramy się to naprawić. Pełnoekranowe miasta będą w przyszłych patchach.
Obiecano nam te ekrany miasta. Gdzie one są? Kiedy je dacie?] Prace trwają. Ekrany będą interaktywne i wypuszczone w przyszłych patchach.
Jednym z głównych błędów w H6 jest system zdolności (...) czy możemy liczyć na jego zmianę lub ujednolicenie?] To jeden z naszych głównych rejonów prac. Poprawki będą w jednym z przyszłych patchy.
Podczas gdy leczenie jest bardzo potężne, czary destrukcyjne są osłabione. Jakie są plany na poprawę sytuacji?] Między innymi osłabimy odporność magiczną jednostek trzonu. Poprawki będą w najbliższych patchach.
"Cooldown" zaklęć i ograniczenie ilościowe ich użycia zabierają zabawę z gry. Co z tym będzie zrobione?] Połączone to jest z pracami nad balansem i zdolnościami.

Czy tylko mnie się wydaje, że każda odpowiedź była wymijająca?

Komentarze

Kameliasz
Powinni spróbować sił w polityce.
Irhak
No co ty! Chcesz, żeby spełnili marzenie Hitlera? "Jeden naród, jeden kraj, jeden język"? :P
Konquer
Jezu, nie grałem nigdy w Heroes of Ashan 2 ale po przeczytaniu tego wywiadu przeszedł mnie dreszcz - wygląda bowiem na to, że ta gra jest jeszcze gorsza niż Heroes os Ashan 1, gorsza nawet niż się spodziewałem... No cóż, tak to jest jak się oddaje tak złożony projekt amatorom zamiast zawodowcom którzy dopracowywali by grę latami (tak jak np. dzieje się to z Diablo 3). Tam nie ma nawet ekranów miast? Nasuwa mi się tylko jedno słowo:

L O L M A O

Wiadomo, że seria HoMM jest już zakończona i nigdy nie powróci, jednak czytając takie newsy ogarnia mnie smutek - jak bardzo olana, potraktowana po macoszemu i zgwałcona może być jeszcze ta gra?
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 4: Dżin posiada aż 24 punkty magii.