Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Wojownicy Jaguara

19 stycznia 2011 / autor MiB

W serwisie Tawerna.biz pojawił się artwork prezentujący kolejną jednostkę Orków - Wojowników Jaguara:
"]
"]
[quote]Wojownik Jaguara / Wojownik Pantery: elitarni berserkerowie wysp Pao, najwyżsi, najsilniejsi i najbardziej zaciekli spośród wszystkich Orków. Aby stać się jednym z nich, Ork musi gołymi rękami zabić jaguara szablastozębnego - jednego z najniebezpieczniejszych drapieżników tych wysp. Ich maska skrywa wiele blizn zdobytych podczas życia w całości przepełnionego wojną. Podczas walki szarżują na wroga brutalnie i na ślep, rozrywając go swoimi obsydianowymi pazurami. Są często wykorzystywani jako straż przyboczna największych wodzów i szamanów.[/quote]
Ponadto zaprezentowane zostało kolejne zdjęcia dnia, tym razem przedstawiające wyspę na powierzchni:
"]

Komentarze

Pierdyl
Czyli wiemy, że jednym z neutralnych stworzeń będzie jaguar szablastozębny :)
Screen nic ciekawego nie przedstawia - ubogo tam, oj ubogo...
Vandergahast
Tyle że ruinki ładne. Ale pustka faktycznie
Nicolai
Wojownik Jaguara... no comment. Czemu oni nie dadzą normalnych jednostek takich jak Ogry czy Trolle tylko wstawiają takie dziwactwa jak Ork w panterkę czy Szaman z łapaczem krów na twarzy.
Lekore
Wojownicy wyglądają jakoś tak dziwnie. Wolałbym barbarzyńców posługujących się mimo wszystko bronią do walki a nie drapania.
Co do mapy - niby ładne, ale bieda jak nic. No cóż, najwidoczniej będziemy mieli powtórkę z piątki - czyli monotonne mapy, na których nic nie ma.
Darkem
W piątce można zrobić piękne, pełne mapy. Jednak musi robić je człowiek, a nie generator.

"Wojownicy" są ok, ale wolałbym widzieć w ich miejscu jakąś ciekawą bestię, a nie kolejnego orka. Nie wiem dlaczego, ale nie lubię miast skupiających się wyłącznie na "nacji". Nazwaliby go przynajmniej ogrem, może bym nie narzekał ;).
Tlaloc
Generator też zrobi wypełnioną po brzegi mapę jeśli wybierze się odpowiedni szablon oraz ustawienia lub własnoręcznie stworzy template i rozkaże co ma na mapie występować. Wystarczy trochę chęci i umiejętności choć według mnie nie sztuka natrzepać do obłędu obiektów i skarbów tylko zrobić to z wyczuciem.
Tak jak choćby na tym screenie, którego 40% to woda! Na cyplu mamy 4 neutrale, ruiny, kopalnię, artefakt, 5 sztuk bronionych i 2 wolnostojące dobra a to wszystko w zasięgu około półtorej ruchu boha. Naprawdę nie trzeba tam nic więcej a uwaga o biedzie jest śmiechu warta wręcz... Któryś z maruderów, że tak spytam tylko, ma pojęcie kiedy był zrobiony owy screen, która to wersja gry ? No właśnie...

Liczba obiektów i lokacji na mapie przygód w H3 oraz H5 jest niemal identyczna także tą monotonię i pustkę to między bajki proponuję. Albo lepiej włącz od czasu do czasu chociaż grę i przestań bujać w chmurach Lekore.

Zarzut do Jaguara też mi się podoba, w sensie śmieszy tylko w jeszcze większej skali :)
Zrobili go pewnie dlatego, że powstaje H6 a nie kolejne H3 czy H4. Najlepiej zapewne jakby skopiowali co do joty stronga z trójki, ośmieszając przy okazji ponownie trole? Bo trol to był fajny ale w H1 i H2 a nie te kukiełki z H3 i H4 z kawałkami kija w dłoni.

Może dlatego, że cywilizacje Jukatanu, którymi zainspirowana jest ta rasa, czciły te zwierzęta.
Wybierz sobie coś i po problemie Nicolai.

Sądzę, że po strzale z takiego obsydianowego ostrza spokojnie spada łeb lub jest dziura na wylot i automatyczny zgon no ale patologiem to nie jestem. Z boku artu tej jednostki ( tak się jakoś fajnie złożyło ) widać logo czyli starożytnego behemota posługującego się mniej więcej tego samego kalibru orężem a będącego w formule H6 czempionem zamku. Jeśli ten wojownik drapie to wniosek taki, że behemot głaska lub mizia wręcz :D Czegoś takiego jakoś nigdy i nigdzie nie przeczytałem na żadnej stronie. Nie ma to jak żelazna konsekwencja...
Polecam także przyjrzeć się obu tym jednostkom nieco dokładniej.

Cokolwiek Ubihole nie zrobi i tak będziecie narzekać i psioczyć nim ujrzycie grę w pełnej formie :)
No ale przynajmniej osoby jak ja mają ubaw od czasu do czasu nad takimi jak powyższe, wyssanymi z palca i na podstawie niekompletnych informacji, zarzutami.


Na deserek.
Po wygooglowaniu screenów do H3 dostajemy np coś takiego: http://www.gamespot.com/pc/strategy/heroesofmightandmagic3/images/0/17/

W tym momencie należało by powiedzieć, że w tym H3 nie ma w ogóle niczego na tych mapach :) Czy będzie to rozsądny komentarz...?
Pierdyl
"Na deserek.
Po wygooglowaniu screenów do H3 dostajemy np coś takiego: http://www.gamespot.com/pc/strategy/heroesofmightandmagic3/images/0/17/

W tym momencie należało by powiedzieć, że w tym H3 nie ma w ogóle niczego na tych mapach :) Czy będzie to rozsądny komentarz...?"

Taaa niczego... zwróć uwagę, że screen który przesłałeś pochodzi z gry która byłą rozpoczęta z 2 tygodnie temu(armia bohatera), więc nie dziwne, że ten już wszystko wyzbierał i pokonał obok swojego zamku....

Vandergahast
@ Tlaloc Komentujemy co widzimy, oba screeny zamieszczone ostatnio były pustawe. To raczej Twoje gdybanie, że nie wiadomo, z której to fazy gry mogą pochodzić jest śmieszne i wygląda na obronę na siłę.
Mapy wyglądają na mniej wypełnione niż w H3 i H5, co wydaje się być logiczną konsekwencją mniejszej liczby surowców - mniej kopalni i mniej kupek do zbierania na ten przykład.
Lekore
Tialoc - o gustach się nie dyskutuje, więc jeżeli jesteś masochistą i lubisz babrać się w tym to co zaserwowali Ci w Heroes V i to, co dadzą w nieco innej tylko oprawie w Heroes VI, to ok. No i może masz rację - może wysysam to wszystko z palca. Więc proponuję uczciwe porównanie dobrych map: jednej z trójki i jednej z piątki. Tego samego autora:
Piątka: http://www.alavris.yoyo.pl/h5_screens/Opowiesc_o_Silentii_10.jpg
Trójka:
http://img211.imageshack.us/img211/743/scrheroes3map2.jpg
Wnioski niech każdy wyciągnie sam. Co do porównania behemotów i orków - behemot to bestia, więc jako takiego wyboru nie ma. A ork ze szponami? No cóż... czy w historii świata widziałeś jakąkolwiek armię uzbrojoną w tego typu rzeczy? Wyobraża sobie ktoś kolesia latającego z czymś takim? Ja rozumiem, że to tylko gra, ale minimum realizmu by się jednak przydało.
Natomiast co do Ciebie Tialoc - ubaw to jest z lojalistów takich jak Ty, którzy liżą obecnym twórcom już nie powiem co. Odpowiedź znajdziesz w nazwie firmy twórców, ok? ;)
Morghan Grin
@Lekore: Piszesz, że o gustach się nie dyskutuje, a nazywasz mnie i pozostałych graczy, którzy miło spędzają/spędzali czas przy piątce masochistami...Drobna niekonsekwencja, ale niech będzie...
Może i rzeczywiście na mapie z HoMM3 jest więcej...Ale ta piątki jest już dość oczyszczona, więc...;P I to wcale nie jest mankament nowych herosów. Już w czwórce były puste plansze, zwłaszcza w kampaniach Winds of War.
A w historii świata widziałeś armię duchów, szkieletów czy wampirów? ;P Może masz rację, ale źle dobrałeś argumentacje. To jest świat fantasy, tu nie musi być wszystko tak jak u nas.
Ale jak tak się bawimy...Wampir w HoMM3 też drapie pazurkami i co? ;)

Mi się jednostka podoba. Nazwa może nie trafiona, ale to raczej nie jest problem, żeby na końcu ją zmienić.
I nie uważam, ze mniejsza ilość surowców musi zaważyć na pustkach planszowych. A jak się okaże, że zapotrzebowanie surowcowe będzie większe i wokół zamku będą dwa tartaki, dwie kopanie rudy, dwie smocze kopanie i jedna kopania złota? Wiem to tylko gdybanie, ale tamto jest też tylko gdybaniem ;P
Lekore
Morghan, dlatego nie będę dyskutował o upodobaniach masochistów :D Ale jeżeli poczułeś się urażony (lub ktokolwiek inny), to przepraszam. Moja wypowiedź miała taki ton a nie inny, bo była skierowana do Tialoca. A między wami jest pewna różnica. Ty się zachwycasz. I na tym koniec. A on nie dość, że się zachwyca, to próbuje ze mnie i z innych zrobić kretynów, z których można się nabijać. Więc reakcja jest jaka jest.
Kampanie z H4WoW były robione na szybko, czego efekt widać. Ale nie prowokuj mnie, bo dam link do dobrej mapy z czwórki :D
Co do wampirów, duchów itd. - powinny mieć broń. I tu się zgodzę. Zresztą, nawet jeżeli orkowie będą mieli te szpony czy coś, to i tak to nie jest duży mankament. Ale i tak wolałbym topór, albo coś innego.
Trang Oul
Behemoth-wannabe...
Obsydian może i jest ostry (ostrzejszy nawet od skalpela), ale jednak to jest szkło i pękłoby przy pierwszym uderzeniu w coś twardszego. Zero realizmu :/ .
Morghan Grin
@Lekore: Nie ma problemu, chyba się trochę za bardzo zirytowałem ;)
Trochę boli mnie to, że gra wywołuje tak skrajne emocje. I nie chodzi o to co prezentują, ale o reakcje graczy na krytykę/zachwalanie. Niepotrzebnie wszyscy rzucamy się sobie do gardeł.
A tak wracając do tematu...Jestem pewien, że na pod areną czai się Lamia! ;P
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Ściana Ognia nie działa na jednostki latające.