Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Orkowie kolejną rasą w Heroes VI

16 grudnia 2010 / autor MiB

Na niemieckojęzycznej stronie Heroes VI pojawiły się - zapewne przedwcześnie - informacje o czwartej rasie z Heroes VI, którą będą Orkowie]. Jest to o tyle dziwne, że te znane z "]Heroes V nie zdobyły serc graczy. Niemniej jednak poznaliśmy trzon wojsk nowej rasy, który składa się z Goblinów, Harpii oraz Rozbójników:
"]
"]
[quote ="Gobliny / Goblińscy Łowcy"] Gobliny są małymi, chudymi i słabymi stworzeniami. Są one wynikiem nieudanych prób stworzenia orków. Są znane z tego, że zachowują się nieostrożnie, tchórzliwie i po prostu głupio, aczkolwiek są również bardzo zwinne i szybkie, co często ratuje im skórę. Ataki więc niekoniecznie znajdują się na gobliniej liście zadań, lecz gdy zbierze się ich pewna grupa, dla zyskania przewagi mogą zastawiać na wroga pułapki - np. zamaskowane dziury w ziemi. Trzeba jednak pamiętać, że gobliny inżynierami nie są. W armiach orków spełniają zaś role sług, zwiadowców, lekkiej piechoty lub rytualnych ofiar. Goblińscy Myśliwi są ulepszoną formą Goblinów.[/quote]

"]
"]
[quote ="Harpie / Furie"] Harpie są pół-ludzkimi ptakami drapieżnymi. Pierwotnie służyły jako zwiadowcy, posłańcy lub jako lekkie oddziały w armiach Magów, lecz potem wywalczyły sobie niepodległość. Zostały zaakceptowane przez Orków jako sojusznicy i odtąd mówiono o nich jako o ulubionych dzieciach Niebiańskiego Ojca. Harpie swój dom mają na tropikalnych wyspach Pao i stamtąd pochodzą ich kolorowe ubrania. Furie są ulepszoną formą Harpii.[/quote]
"]
"]
[quote ="Rozbójnicy / Niszczyciele"] Tylko nieznacznie chronieni przez cokolwiek, ale władający potężną bronią Orkowie-Rozbójnicy idealnie nadają się do frontalnego ataku. Ich ulubioną taktyką jest szarżowanie prosto na wrogi oddział, by go rozbić i rozdeptać. Razem z ich maczugami, mają na wyposażeniu także tarczę, której zadanie nie ogranicza się jedynie do funkcji dekoratywnej, ale także do solidnej obrony przeciw krótko- i długodystansowym atakom. Niszczyciele są ulepszoną formą Rozbójników.[/quote]
[small]Informacja oraz tłumaczenie pochodzi z Kwasowej Groty[/small]

Komentarze

Winke
Jak już mówiłem: harpie=śmiech na sali. ;D
Morghan Grin
Zaskoczyli chyba nas wszystkich! Wszyscy obstawiali Sylwan, Akademię niekiedy nawet i Loch, ale Orków pomijano. Do tego w takiej azteckiej stylistyce. Zupełne nowe spojrzenie na barbarzyńców kojarzonych, jeżeli już, z mongołami ;)

Gobliny: Bardzo fajny pomysł z bumerangiem. Może będzie ogłuszał przy ostrzale?
Wyglądają odpowiednio paskudnie i goblinowato :P

Harpie: A według mnie są po prostu przegenialne! W życiu bym nie wpadł na taki obraz harpii, która kojarzy mi się bardziej z tymi pokracznymi i mrocznymi ptaszyskami z trójki. Wersja ulepszona, podoba mi się jeszcze bardziej.

Łupieżca: Jak na niego patrzę to sobie myślę: "Oho. Siedzący byk". Pewnie przez te rogi. Prezentuje się równie ciekawie.

We wszystkich jednostkach stylistyka jest po prostu genialna! Orkowie z dżungli to naprawdę kapitalny pomysł! O ile poprzednie arty podobały mi się, to dopiero te wzbudziły we mnie euforię! ;)

Na AoH podali nam troszkę szczegółów. Podobno mają wrócić cyklopy (nie potrafię sobie go wyobrazić w wersji azteckiej ;)) a inne legendarne jednostki.

Behemoty? :D
Winke
Furie ujdą. Ale harpie... Jak w cyrku. ;D
A gobliny z bumerangiem?;D Czyżby jednostka dystansowa?;D Miodzio.:)
Vandergahast
Wyglądają jak Indianie. Pomysł harpii super, ale artwork koszmarny. Tak mniej więcej powinna wg mnie wyglądać, znaczy proporcje ptaka i człowieka, ale kolorystyka, wygląd skrzydeł i głowy są beznadziejne. Na dodatek wersji ulepszonej wyrasta dziób. Nad twarzą. Czyli gdzież na czole...

I dobrze że są orkowie, znaczy że wąchacze kwiatków wypadają. Magowie znowu są wspomniani, więc raczej niemożliwe jest żeby się nie pojawili
MiB
Artworki super :-) A co do "dzioba" - to chyba ma być maska. Cała rasa ma czerpać z kultury indian ameryki południowej (dżungla), więc taka maska pasuje jak ulał ;-)

Pozdrawiam
Valor
Jak dla mnie pomysł super i wbrew większości opinii podoba mi sie egzotyczna harpia,wszystkie jednostki zasłgują na plusika ode mnie czekam tlyko na kolejne jendostki oby wcyhodziły w takiej samej częstotliwości co jenostki poprzednich zamków :P
Hellburn
W takim razie ostatnia frakcja to na bank Akademia.
Irydus
Według mnie najlepsza jak dotąd rasa :D Klimaty majów fajnie się prezentują i artworki są dopracowane. Super, że harpie wracają tylko szkoda pao kai :{ lubiłem te jednostki.
Mosqua
Tylko takie pytanie - jak wyjaśnią ich istnienie, bez zachwiania tego z HoMM V?
Kordan
Goblin wygląda jakby miał beret na głowie. Ale tak to nawet zgrabnie im to wyszło.
Darkem
@Mosqua

Podejrzewam, że to po prostu inny, bardziej "ciepłolubny" szczep orków, który osiadł nie w tajdze, ale bliżej zwrotników.

Facebook M&M potwierdził, iż Harpia, Goblin i "Ork" są jednostkami podstawowymi (trzon), wspomina o cyklopach, a bohaterem kampanii ogłosił bękarta Slavy: Sandora. I problem się rozwiązał :).

MiB
Pojawiła się oficjalna zapowiedź wraz z grafikami lepszej jakości - widać dokładnie, że Furia ma maskę :-)

Pozdrawiam
Krzysiowich
Ta nacja nie pasuje do tej "zwariowanej rodzinki".No bo jak? Ktoś z rodzeństwa zdziczał i przyłączył się do orków?
Kroater
Stawiam, że kolejnym miastem będzie akademia lub miasto natury (elfy, jednorożce, baśniowe smoki, żywiołaki itd...) Nawet liczę na to, że wybiorą jedną z tych opcji :P
Dougal
Na pewno nie Akademia, Sylvan, Loch, Krasnale, bo jedna frakcja miała być zupełnie nowa, nieznana z H5.
Field
Kocham to. Szczęka mi opadła do podłogi - Tristan kiedyś tam mi mówił, że albo pokocham albo znienawidzę czwartą frakcję, ale to przeszło moje oczekiwanie. Świetnie i świeżo.

@Mosqua - sprawa jest bezproblemowa - orki powstały przy poprzednim zaćmieniu krwawego księżyca jako efekt uboczny eksperymentów magów na demonach. Podobnie jak harpie i minotaury (aż dziwne, że ich nie ma). A potem standardowe survival of the fittest. Nawiasem mówiąc - jakoś nikomu nie przeszkadzała żonglerka jednostkami w pierwszych trzech-czterech częściach serii :P (np. rotacje centaurów etc).

@Krzysiowich - tak, to możliwe. Ale nie tyle zdziczał (bo oni i tak zbyt cywilizowani nie są :P), co odłączył się od Srebrnych Miast :P
Volkolak
No proszę, proszę. Jestem mile zaskoczony czwartą frakcją i nie spodziewałem się Orków! Patrząc na screeny jednostek, zapowiada się bardzo obiecująco, tylko modele wykorzystane przy Goblinach są podobne do Szaleńców z Inferno. Symbol ręki jest podobny do symbolu, który używali Uruk-Hai z Władcy Pierścieni. Historia dzikusów z Ranaaru pasuje w Heroes VI, bo ongiś byli niewolnikami Magów (podobnie jak Minotaury w Ygg-Chall, tylko że im nie udało się uzyskać wolności).
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Ujemne szczęście nie ma żadnego wpływu na jednostkę.