Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Garść nowin o King`s Bounty: Legend

02 sierpnia 2007 / autor MiB

SC: Czy nowe KB jest oparte na grach znanych z automatów do gier?
Gra jest oparta na starym tytule "King`s Bounty" wydanym w roku 1990.

SC: Czy chodzi o oryginalne King`s Bounty, które było inspiracją dla Heroes of Might and Magic?
Dokładnie. Przez wielu jest uważane za przodka całego gatunku. Więc Herosi pojawili się po KB.

SC: Czy walka będzie podobna do tej znanej z Disciples II lub Heroes 5?
W King`s Bounty, z racji tego że jest to gra czasu rzeczywistego, gracz możne w ogóle unikać walki. Możesz nawet uciec z dala od przeciwnika, jeśli tylko nie chcesz się bić. Wszystko zależy od sposobu, w jakim chcesz poprowadzić rozgrywkę. Jeśli chcesz rozgrywać walki automatycznie i skupić się tylko na głównych zadaniach - nie ma problemu. Jeżeli chcesz ominąć pewnych wrogów, ponieważ uważasz ich za zbyt mocnych dla Ciebie, po prostu uciekasz, co nie było możliwe w Herosach.

SC: Czy bohater może brać udział w walce?
W KB gracz posiada jednego bohatera, który porusza się po świecie gry w czasie rzeczywistym. Jednak gdy tylko rozpocznie się walka, gra przechodzi w tryb turowy, w którym gracz dowodzi swoimi jednostkami walczącymi z wrogiem. Bohater sam w sobie nie bierze udziału w walce, jedynie koordynuje przebieg walki i pomaga rzucając czary.

SC: Co składa się na elementy RPG w grze?
W grze znajduje się wiele elementów RPG. Przygotowaliśmy ogromne drzewo rozwoju dla każdej z 3 dostępnych postaci: Wojownika, Paladyna oraz Maga. Po wybraniu jednego z bohaterów gracz będzie rozwijał jego umiejętności w trakcie gry. Można również rozwijać "rage demons" (wściekłe demony? moja wiedza o KB się tutaj kończy - MiB) na 3 poziomach.

SC: Jak dużą elastycznością rozwoju cechować się będzie każda z klas? Powiedzmy, że wybrałem Paladyna, jak mogę go rozwijać?
To zależy od tego czy chcesz skierować się w stronę magii, czy siły fizycznej. Kierując się ścieżką magii dostaniesz dostęp do różnych zaklęć. Chcąc grać bohaterem walczącym rozwiniesz siłę i zaklęcia obronne.

SC: Czy po osiągnięciu przez zaklęcie maksymalnego poziomu, jego siła może być jeszcze dodatkowo wzmocniona przez osobę je rzucającą? Czy zaklęcia zawsze rzuca bohater?
Bohaterowie rzucają zaklęcia poza polem bitwy, ale jeśli mówimy o zwykłych czarach, to mogą być one wykorzystywane przez magów znajdujących się w naszej armii.

SC: Czy przeciwnicy będą brali czynny udział w rozgrywce, starając się osiągnąć własne cele, czy będę biernie czekać na przybycie bohatera?
Tworzyliśmy świat tak, aby był jak najbardziej żywy. W pracach brali udział deweloperzy "Space Rangers" i "Space Rangers 2", którzy mogli przy tej okazji nabrać doświadczenia w tworzeniu dynamicznego świata gry. Dość często w grach komputerowych świat ożywa tylko w momencie kiedy bohater pojawi się w określonym obszarze, lecz do tego czasu wszystko jest zamrożone. W KB świat żyje swoim własnym życiem. Bohaterowie kontrolowani przez komputer wzajemnie oddziaływują na siebie, więc gracz nie jest centrum świata, ale tylko kolejną postacią na planszy.

SC: Czy przynależność jednostek do jednej ze stron (dobra lub zła) będzie miało wpływ na ich zestawienie w armii?
Tak, ma to znaczenie podczas tworzenia drużyny. Pewne jednostki niezbyt dobrze będą ze sobą współpracować. Zatem jeśli posiadasz "dobre" Jednorożce i chcesz przyłączyć demony, może to spowodować problemy.

SC: Czy będą ze sobą walczyć?
Nie, nie będą walczyć ze sobą na polu walki, ale demony mogą zredukować pewne cechy Jednorożców.

SC: Czy w grze pojawia się cykl dobowy (dzień i noc)?
Nie. Ale w zamian przygotowaliśmy różne krainy do odwiedzenia. Gracz będzie mógł zwiedzić m.in. lochy, podziemia i kraj demonów.

SC: Czy został ustalony góry limit jednostek biorących udział w walce w jednej chwili?
To nie zostało jeszcze ustalone - nadal myślimy nad tym, głównie w kontekście zbalansowania rozgrywki. W chwili obecnej wykorzystany jest system znany z Heroesów - 1 grafika jednostki + informacja o liczbie stworzeń. W czasie bitwy na mapie może pojawić się do 12 typów stworzeń.

SC: Widziałem ogromnego pająka, tworzącego potmostwo podczas walki - czy zdarza się to często?
Nie, jedynie niektóre potwory, bossowie posiadają tego typu zdolności.

SC: Czy bohater może być żonaty?
Oczywiście. Nie jest to zdolność często spotykana w grach, ale tak - bohater może być żonaty. Żona znajduje się w specjalnym slocie na ekranie bohatera. Posiadanie żony daje wymierne korzyści, takie jak dodatkowe miejsce na ekwipunek.

SC: Czy zatem można mieć więcej niż jedną żonę?
śmiech Niestety nie.

SC: Kto odpowiada za głosy bohaterów występujących w grze? Dystrybutorzy, czy...?
Jesze nie dokonaliśmy pełnej lokalizacji, ale pracujemy nad tym elementem wspólnie z Atari.

SC: Atari będzie Waszym dystrybutorem lub wydawcą w Stanach?
Tak, podpisaliśmy z Atari umowy wydawnicze i dystrybucyjne i to właśnie Oni zajmują się naszymi głównymi tytułami wydawanymi w Ameryce Północnej.

SC: A w Europie?
W całej Europie naszym wydawcą będzie francuska firma Maybelies.

SC: Jakie będą minimalne wymaganie gry?
Kod gry nie został jeszcze zoptymalizowany, ale mogę powiedzieć, że nie będzie to zbyt wymagająca gra jak na obecne czasy.
W moim mniemaniu powinien wystarczyć komputer z 1 GB RAMu i grafiką Nvidia 6800.

SC: Kiedy zamierzacie wydać grę?
Aktualnie staramy się ukończyć grę na początek 2008 roku. Zostanie ona wydana na całym świecie w jednym czasie.

SC: Czy planujecie udostępnienie demo?
Tak, w przeciągu 2-3 miesięcy powinno się ono ukazać.

SC: A co z beta-testami? Będą otwarte?
Zazwyczaj testy są wykonywane wewnętrznie, gdyż posiadamy dobry zespół testerów.

SC: Dziękuję za wywiad i życzę powodzenia.
Dziękuję za zainteresowanie tytułem i życzę udanego artykułu.

Mike Nino, StrategyCore

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Co tydzień liczba jednostek neutralnych na planszy zwiększa się o 10%.