Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Pierwsze wiadomości na temat WoG 3.59

17 listopada 2004 / autor Eremita Avatar

Jeszcze dobrze się nie nacieszyliśmy wszystkimi możliwościami, które zawarte są w WoGu 3.58, a już niecierpliwy naród drąży zagadnienie kolejnej wersji. Oddajmy głos Fnordowi: Po krótkim odpoczynku, WoG Team zamierza kontunuować pracę nad dalszą częścią WoGa, więc za około rok (albo i dłużej) mamy nadzieję opublikować nową wersję (3.59).
W WoGu 3.59 prawdopodobnie skupimy się na przebudowie koncepcji Dowódców - obdarzając ich nowym i rozbudowanym systemem zaklęć. Być może uda nam się podwoić ilość Dowódców, tak żeby bohater każdej klasy (a nie miasto) posiadał własnego Dowódcę. Są głosy, aby dołączyć opcję pozwalajacą na rekrutację więcej niż jednego Dowódcy do armii, ale wciąż dyskutujemy nad szczegółami.
Oczywiście jest jeszcze za wcześnie mówić, co jeszcze może pojawić się w WoGu 3.59. Zwróćcie uwagę, że im więcej możliwości zostanie zaimplementowanych, tym prace nad nimi będą trwały odpowiednio dłużej (stworzenie 3.58 zabrało ok. 2 lata). Dodam, że zostało napisanych już kilka nowych skryptów - część z nich prawdopodobnie będzie opublikowana przed wersją 3.59 jako opcjonalny pakiet "nowych skryptów" dla WoGa 3.58.
(Przypominam, że podobne pakiety miały "zaistnieć" dla WoGa 3.57. Oby tym razem historia nie zatoczyła koła - przyp. Avatar)
Fnord, mocniej naciskany przez forumowiczów, zdradza dalej: ... Między innymi, planujemy stworzyć całkowicie nowe (w skali Heroes 3!) zaklęcia dla Dowódców. Nie jestem pewny czy jest możliwe dodanie nowych zaklęć do istniejących już standartowych zaklęć dla Bohaterów (bez znajomości kodu źródłowego oczywiście), lecz nowe zaklęcia dla Dowódców z pewnością dostarczą wiele różnych i interesujących innowacji na polu walki.
Tak czy owak, nowe skrypty każdego typu z pewnością zwiększą dostępne opcje o parę tuzinów, i - co dość prawdopodobne - postaramy się dołączyć kilka nowych stworzeń. Nie wiem co jeszcze wymyślimy, ale z pewnością będą to starannie przygotowane implementacje.

Oczywiście nie mogło zabraknąć pytania czy system zaklęć i poziomów Sagamosy będzie integralną częścią WoG 3.59. Tym razem odpowiada, jakże krótko i treściwie, Qurqirish Dragon: Nie jestem pewien na 100%, ale prace Sagamosy będą na 99%
I na koniec dwa pytania:
1). Czy będzie możliwość stworzenia opcji pozwalającej na tworzenie map większych od XL?
2). Czy WoG 3.59 będzie ostatnią częścią?
Na co Qurqirish Dragon skwapliwie wyjaśnia: Ad. 1. Dostępne rozmiary map są zakodowane w grze. Bez znajomości kodu źródłowego nie ma więc takiej możliwości...
Ad. 2. Jeśli po publikacji WoGa 3.59 nie wypalimy się doszczętnie i będzie na niego dalsze zapotrzebowanie to tak, będzie następny dodatek. Nie mam bladego pojęcia czy będzie się nazywał 3.5.10 czy 3.60 czy jakkolwiek inaczej, ale fakt ten nie będzie nam chyba spędzać snu z powiek :)

Więc na razie ani słowa o nowym zamku i nowych artefaktach dla stworzeń. Cóż, pozostaje nam kibicować WoG Teamowi i trzymać kciuki, aby pojawienie się na rynku Heroes 5 (na mur-beton wcześniej od WoGa 3.59) nie zabiło zapału twórcom dodatku. I nie spowodowało odejścia wytrwałych fanów. Gdyż tylko tacy już pozostali...

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Czarny oraz Złoty Smok mogą poruszać się swobodnie po polu minowym.