Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Heroes III vs. kolejny Eliksir Młodości!

18 lutego 2004 / autor Eremita Avatar

Wiele wód w rzekach już upłynęło kiedy świało dzienne ujrzało Heroes III: Odrodzenie Erathii... Cóż takiego jest w tej grze, że do tej pory wciąż rozpala wyobraźnię wielu ludzi rozsianych po wszystkich kontynentach? Gra doczekała się kilku oficjalnych dodatków, jednego nieoficjalnego, parę mini-modów. Parę lat później na półki sklepowe trafiła kontynuacja serii: Heroes IV. Jednak mimo naznaczonej piętnem czasu grafiki, H3 wciąż przyciąga rzesze fanów przed oblicze monitorów. Nie tak dawno Druid pl ogłosił (między innymi na naszych łamach) o pracach mających na celu odmłodzenie skostniałego wizerunku staruszki, a tu parę dni temu na głównym forum WoG pojawiła się informacja o nowym projekcie. Ale oddajmy głos samemu sprawcy całego zamieszania, Overlordowi:
Witam wszystkich.
Jestem członkiem WoG Teamu. Obecnie pracuję nad możliwością własnoręcznego kodowania silnika graficznego gry.
Taki ogromny projekt wydaje się być niemożliwy do zrobienia, ale mając dostęp do zasobów gry i schemat działania idea może nabrać realnych kształtów.
Moim pierwszym celem jest zakodowanie widoku zamków. Przekonwertowałem już wszystkie budynki wewnątrz miast, tak że działają w grze. W tym celu użyłem animowanych gifów zamiast plików *.def - po to, aby w przyszłości, kiedy nowe miasta zostaną utworzone, tworzyć łatwiej pewne rzeczy.
Posługuję się plikami *.ini, w których można zmienić prawie wszystko. Plik *.ini działają jak skrypty, w których umieszcza się informacje o ścieżce dostępu do pliku, którego chcesz użyć oraz kilka zmiennych, które przechowują wartości widoku głównego (x-y), typ budynku, zdarzeń po naciśnięciu LPM, dżwięków, użytych wewnętrznych/zewnętrznych skryptów i wiele więcej. Okno kontroli wewnątrz miasta również będzie konfigurowalne, czyli będziemy w stanie stworzyć prawie dowolne okno kontroli.
Dlatego szukam osób, które pomogłyby mi w tym projekcie. Potrzebuję osób, które mogłyby wyekstraktować z gry pliki *.def + podświetlone obrazki i maski do nich (highlighted pix i masked pix) oraz stworzyły z nich animowane gify. Pliki te będą działać dzięki plikom *.ini, w których należy napisać koordynaty x-y budynku plus dodatkowe o nim informacje i parę innych rzeczy. Jest 9 rodzajów miast. Jak widać jest sporo do zrobienia. Później będziemy pracowali ze źródłowymi obrazkami, konwertując je i tworząc z nich animowne gify (używam gifów, gdyż są przezroczyste (transparent), małych rozmiarów, w 256 kolorach (jak pliki *.def) i łatwo na nich pracować).
Drugim projektem będzie stworzenie ekranu walki, konwertując animacje wszystkich stworzeń, zaklęć i bohaterów. Oczywiście w pełni konfigurowalnego.
Czy ktoś się chce przyłączyć?
Jeśli tak, proszę o kontakt: lovegoa@hotmail.com
OVERLORD

Oczywiście kibicuję z całego serca temu przedsięwzięciu, chociaż obawiam się, że szeregi fanów H3/WoG stopniały na tyle, że powyższy mod nigdy nie zostanie ukończony. Obym się mylił. Wierzę w was.
Propozycje współpracy ślijcie do Overlorda (w języku angielskim).
Dyskusja na ten temat trwa na forach:
- główne forum WoG
- Heroes Community
Oczywiście nie szkodzi (a nawet jest to wskazane), aby podobne rozważania trwały na naszym forum. Klawiatury w dłoń i pisać. A przede wszystkim pomagać Overlordowi!

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Bitwy toczone w opuszczonej kopalni, kryształowej groty i kopalni złota są zawsze na terenie podziemi.